KV Sparta

Sparta met goed gevoel richting beslissingswedstrijden

Rond half 2 floot leidsman Kortstra in voor de wedstrijd. Beide ploegen startte zenuwachtig, maar Sparta nam brutaal de leiding. De Parabool haakte weer aan en nam het initiatief. De Zoutman-formatie wilde haar huid zo duur mogelijk verkopen aan de Stadjers. Bij rust stond er een 10-10 gelijke stand op het scorebord.

Coach Moric van der Lei complimenteerde zijn ploeg voor de werklust, maar zag ook duidelijk verbeterpunten. Na rust moest Sparta direct weer aanhaken maar was het tot vijf minuten voor tijd ontzettend spannend. Op 18-17 miste Sparta een strafworp en ging de bal aan Groninger zijde er wel in. De Parabool kreeg er weer geloof in en wist de wedstrijd met 22-18 te winnen.

Nu de reguliere competitie erop zit staat Sparta voor de volgende uitdaging: beslissingswedstrijden tegen Harich. Zaterdag 9 april wordt er om 19:30 uur in Zevenhuizen gespeeld en een week later volgt de return in Balk!