Sparta is een gezellige vereniging die is opgericht op 12 juli 1920. Binnen Sparta wordt er veel aandacht besteed aan het korfballen voor elke leeftijdsgroep. Het realiseren van hoog korfbalniveau en behoud van een goede sfeer staan voorop. Niet voor niets staan korfbalverenigingen bekend om de informele clubsfeer. Ook binnen Sparta heerst deze clubsfeer, dit door de gezelligheid en ontspanning bij de vele nevenactiviteiten die Sparta organiseert.

Naast de korfbalafdeling is de korfbalvereniging als omnivereniging de basis geweest van verschillende andere sportafdelingen in Zevenhuizen zoals touwtrekken, jeu de boules en fietscrossen. Nu zijn klootschieten, darten en korfbal de sportafdelingen binnen de omnivereniging Sparta. Iedere sportafdeling heeft een eigen bestuur, waarbij de omnivereniging wordt geleid door het dagelijks bestuur van de korfbalvereniging.

In Zevenhuizen hebben wij ons sportcomplex en beschikken daar over 2 eigen kunstgrasvelden en een clubhuis die kort geleden aan de binnenkant geheel is vernieuwd. Op ons sportcomplex wordt er veel georganiseerd met en door Sparta. Er is bij Sparta dan ook het gehele jaar genoeg te doen voor jong en oud. Sparta ontwikkelt zich als vereniging steeds meer en dit resulteert o.a. in sportieve successen. Sparta heeft afgelopen jaar een stap in de breedte gemaakt door samen met nog zeven korfbalclubs uit het Noorden als focusvereniging te gaan samenwerken met de KNKV. Hierdoor kan Sparta als vereniging een stap omhoog maken.

Sparta heeft seniorenteams, juniorenteams, aspirantenteams, pupillenteams en de Kangoeroe Klup voor de jongste jeugd. Jeugd is één van de belangrijkste speerpunten binnen Sparta. Door het organiseren van diverse activiteiten, waaronder schoolkorfbal en korfbalinstuiven, probeert Sparta in Zevenhuizen en omstreken de sport korfbal onder de jeugd te brengen. Dit resulteerde in een grote ledengroei het afgelopen jaar.

Sinds 2013 heeft Sparta ook een supportersvereniging genaamd “La Squadra Rossonera”. Deze supportersvereniging stimuleert de algehele sfeer binnen Sparta. Dit gebeurt doormiddel van spandoeken / vlaggen / muziek etc. Ook is er sinds begin dit jaar een echt supportershirt in de markt. Dit is nog maar een begin van de vele ideeën die op dit moment binnen de supportersvereniging op stapel liggen. Zo is deze groep op dit moment bezig om een spandoek te maken die de gehele korte zijde van de zaal zal gaan bedekken. Wilt u op de hoogte blijven en bent u benieuwd naar het nieuwe spandoek, volg de supportersvereniging via facebook.