Sparta wint eenvoudig van Spannum

ZEVENHUIZEN – Zaterdag speelde de Zoutman-formatie tegen Spannum. Spannum, een oude bekende, staat garant voor spanning. De ploegen zijn aan elkaar gewaagd en de Friezen zijn steevast strijdlustig. Om 15:30 uur floot scheidsrechter Wiegersma voor aanvang van de wedstrijd.

Sparta had moeite om in het begin het juiste ritme te vinden. Verdedigend had met de zaken goed op orde, maar aanvallend was het even weer zoeken. Toen na acht minuten eindelijk de 1-0 door de korf ging speelde de Zevenhuisters alle schroom van zich af en stond het binnen no-time 3-0. Spannum kon vanaf dat moment aan haken en kwam terug tot 5-4. Daarna was het echter Sparta wat de klok sloeg, via mooi opgezette aanvallen werd in 15 minuten maar liefst 9(!) keer de korf gevonden. Spannum kon hier maar 3 goals tegenover zetten en zo werd er bij 14-7 de kleedkamer opgezocht.

Geen doelpuntenregen, wel twee punten voor Sparta

SURHUISTERVEEN - Afgelopen zaterdag reisde de Zoutman-formatie af naar Surhuisterveen. In herfstige omstandigheden waren de doelpunten duur in het duel tussen It Fean/Boelenslaan en Sparta.

Om 15:30 uur Floor scheidsrechter Bruins voor aanvang van de wedstrijd. In een iet-wat gewijzigde opstelling nam Sparta direct het initiatief middels het scoren van een vrije bal. Daarna ging de wedstrijd redelijk gelijk op. Echter was het toch weer de ploeg uit Zevenhuizen dat uit liep naar 3-6. De Friezen gaven niet op en bij rust was het 7-8.

Eerste competitiewedstrijd levert Sparta 1 punt op.

ZEVENHUIZEN - Afgelopen zaterdag startte de korfbalcompetitie weer. Sparta trof direct een geduchte tegenstander, Harich. Voor de Zoutman-formatie zeker geen onbekende club (vorig jaar werd er in de zaal tegen deze ploeg gestreden om handhaving)!

Om half 4 floot scheidsrechter De Haan voor de start van de wedstrijd. Sparta nam direct het initiatief en gaf deze de eerste helft ook niet meer uit handen. Via 6-1 en 9-6 werden bij 11-8 de kleedkamers opgezocht. Coach Moric van der Lei loofde zijn spelers voor het harde werken, maar verzocht ze ook vriendelijk iets gefocust te zijn omtrent de verdediging.

Trainersstaf A-junioren korfbalvereniging Sparta rond voor seizoen 2022-2023

Na een aantal prachtige jaren in een samenwerking met buurtverenigingen Rodenburg en OWK gaat Sparta (Ze) per ingang van seizoen 2022-2023 weer zelfstandig verder. Hiermee kwam de Technische Commissie van de club voor een leuke uitdaging te staan: het zoeken van een hoofdtrainer voor de A-junioren.

Programmaboekje veldseizoen voorjaar 2022

Het programmaboekje is weer klaar!!

Klik hieronder voor het programma veldseizoen voorjaar 2022